Klachtenregeling
Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over GGZ Verum, uw behandeling of een van haar behandelaren. We willen u dan vragen om uzelf kenbaar te maken bij uw behandelaar of regiebehandelaar en over uw klacht in gesprek te gaan. GGZ Verum doet haar uiterste best uw klacht te horen en begrijpen en indien nodig zaken aan te passen of op te lossen. We voldoen aan de eisen van de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg) wat onder andere betekent dat we bereid zijn om naar onszelf en onze fouten te kijken en hiervan te leren.
Wanneer u onverhoopt toch ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht met uw (regie)behandelaar kunt u zich wenden tot onze klachtencommissie. U kunt onderstaand klachtenformulier invullen en mailen naar secretariaat@ggzverum.nl. Het secretariaat zorgt dat het formulier bij een klachtenfunctionaris terecht komt. Eén van de klachtenfunctionarissen zal met u in gesprek gaan en indien nodig fungeert deze persoon als bemiddelaar tussen u en uw behandelaar of GGZ Verum.
Mocht u ook ontevreden zijn over de afhandeling door de klachtenfunctionaris, dan kunt u overwegen een formele klacht in te dienen. GGZ Verum is aangesloten bij De Geschillencommissie en op hun website kunt u vinden hoe u een klacht kunt indienen: www.degeschillencommissie.nl.
Cliëntvertrouwenspersoon
Het kan ook voorkomen dat u zich onvrij of onveilig voelt en niet (direct) een klacht wil indienen of bemiddeling wil opstarten. Mogelijk heeft u wel de behoefte om hierover in vertrouwen met iemand te spreken. Hiervoor heeft GGZ Verum een cliëntvertrouwenspersoon aan zich verbonden die niet bij GGZ Verum werkt en beschikbaar is voor een gesprek over vertrouwde thema’s. De cliëntvertrouwenspersoon is Mieke van Kampen te bereiken via mieke.vankampen@ziggo.nl.