Wachttijden

  • Wachttijd intake: +/- 10 maanden vanaf aanmelding
  • Wachttijd behandeling: +/- 2 weken vanaf de intake
  • Specifieke wachttijd: n.v.t.
  • Omzetplafond: VGZ, Zilveren Kruis en a.s.r.

Bijgewerkt op 07-10-2025


Wachttijd te lang of omzetplafond bereikt?

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).​

Ook kunt u contact opnemen met de zorgbemiddeling van uw verzekeraar wanneer u niet meer terecht kunt vanwege het bereiken van het omzetplafond of er geen vergelijkbare gecontracteerde alternatieve opties zijn in het behandelaanbod van uw regio.